IJmuiden, 16 april 2013 - MPM-coureur Marc Meihuizen heeft zijn route voor komend seizoen al uitgestippeld. "Hard gaan, iedere run weer en als we dat doen, dan horen daar automatisch goede resultaten bij", aldus de Pro Modified-piloot. Meihuizen wil het jaar 2012 waarin het niet echt meezat, zo snel mogelijk doen vergeten met ouderwets snelle tijden.
Met nog een kleine zes weken tot de start van het FIA Europees Kampioenschap eind mei op de strip van Santa Pod, zou je het bij de eerste aanblik van de '68 MPM Pontiac Firebird van Marc Meihuizen niet zeggen, maar de voorbereidingen op het nieuwe seizoen liggen bij JWR Racing op schema. Althans, voor wat betreft alle zaken waar Meihuizen en zijn team invloed op kunnen uitoefenen. "Het wachten is op de onderdelen. Alles is al in december vorig jaar besteld, maar we hebben nog niets binnen. Eerst wordt er aan de Amerikaanse afnemers geleverd, want daar is het seizoen natuurlijk al begonnen. De Europeanen komen daarna pas aan de beurt, al vind ik het nu zo onderhand wel eens tijd worden", meldt Meihuizen bij de, wat motor en aandrijflijn betreft, nog volledig in onderdelen uit elkaar liggende Pro Mod-bolide.
Bij de afsluitende wedstrijd van vorig seizoen op Santa Pod liep de Pontiac Firebird door een defect aan de transmissie een forse motorschade op. "Nadat we de schade geïnventariseerd hadden en de plannen voor 2013 rondgemaakt waren, hebben we meteen alle benodigde onderdelen besteld. Dat was december vorig jaar. Sinds die tijd is het heel stil geworden en is er nog geen pakketje uit Amerika ontvangen." Zenuwachtig kan Meihuizen, die dit soort zaken al vaker heeft meegemaakt, er niet meer van worden. Het gat in het motorblok is in Nederland vakkundig en onzichtbaar gerepareerd, de koppen weer 100% in orde en ook alle andere onderdelen liggen klaar voor montage. Zodra de pakketten uit Amerika binnenkomen, kan alles worden samengebouwd en staat er weer een 100% perfecte Pontiac.
MPM-coureur Meihuizen wil dit jaar weer ouderwets hard gaan, nadat hij vorig jaar vaker dan hem lief was geplaagd werd door domme pech en slechte banen. "Net als altijd wil ik hard gaan, iedere run weer. Als we dat doen, dan volgen er automatisch goede resultaten en uiteindelijk een kansrijke positie in het kampioenschap." Meihuizen staat ook dit jaar weer bij alle zes de wedstrijden van het FIA Europees Pro Modified Kampioenschap aan de start en alle 'niet van Amerikaanse leveranciers afhankelijke voorbereidingen' liggen op schema. Uiteraard is de tuning van de '68 Firebird ook dit jaar weer in handen van Joeri Woudenberg terwijl de overige bezetting van het JWR Racing-team bijna ongewijzigd is gebleven. Met de vaste mensen om zich heen kijkt Meihuizen dan ook vol vertrouwen uit naar een mooi seizoen.
Kalender FIA Europees Kampioenschap
- 24-27 mei, Main Event, Santa Pod, Engeland
- 13-16 juni, Sweden Internationals, Tierp Arena, Zweden
- 4-7 juli, FHRA Nitro Nationals, Alastaro, Finland
- 9-11 augustus, NitrOlympX, Hockenheim, Duitsland
- 22-25 augustus, Scandinavian Internationals, Tierp Arena, Zweden
- 5-8 september, European Finals, Santa Pod, Engeland