Castricum, 14 mei 2010 - MPM Seaside Affair staat weer in de werkplaats en is na de klap in Stroe volledig gestript. Naast de schade kon daardoor ook de oorzaak van het afbreken van het achterwiel worden vastgesteld.
Het lossen en op bokken in de werkplaats zetten van de gehavende tractor was al een kunst op zich. Daarna kon meteen worden begonnen met het demonteren van MPM Seaside Affair. Eerst waren het spatbord en overgebleven achterwiel aan de beurt, gevolgd door de carrier en de complete achteras. Beide planetairen en het differentieel werden door het team voor een snelle inspectie gelijk opengemaakt. De fout bleek te liggen bij een las in de achteras. MPM Seaside Affair rijdt met een componenten achteras, een Rockwell huis en Franklin naven. Dit geheel is aan elkaar gelast en de las bij het rechterachterwiel bleek gebroken te zijn. Hierdoor is het wiel losgekomen en heeft gelijk de steekas aan die kant krom gedrukt. De remschijf is hierdoor totaal vervormd en de remklauw heeft ook een enorme duw gekregen. Door het afbreken van het wiel heeft tevens het rechter spatbord de nodige schade opgelopen. Ook alle motoren zijn van het frame getakeld en zullen de aankomende tijd moeten worden nagekeken. De tussenbak lijkt op het eerste gezicht nog in orde. Wel is meer dan duidelijk dat het frame op diverse punten krom is. De aankomende dagen zal het team alles grondig inspecteren om vast te kunnen stellen wat er exact moet gebeuren om dit seizoen weer op de baan te kunnen verschijnen.
- Auteur
- Remco Scheelings
- Fotograaf
- Seaside Affair
MPM Racing MPM Sports Seaside Affair Tractor pulling